Tuesday, 17 October 2017
Меню
Главная
Попечительный совет
Крізь віки та кордони
Музика в Різдво
Творческая лаборатория
Музыкальные автографы
Украинские акварели
Детский уголок
Город
Закулисье
Контакты
Партнеры

Поиск

в интернете
на сайте

 


«КАДИШ ГОЛОКОСТУ»

        Жахливий за своїми масштабами
        та наслідками геноцид,
        в результаті якого загинуло
        понад Є млн. євреїв,
        закарбувався в людській пам'яті
        назавжди. Підтвердженням цьому
        послуговують численні мистецькі акції,
        що відбуваються не тільки 9 квітня
        (у День пам'яті жертв Голокосту).
        Одна з них нещодавно пройшла
        у Колонному залі імені М.Лисенка

        Попри те, що автор проек¬ту "Пам'яті жертв Голоко¬сту" киянин Едуард Ідель-чук зараз мешкає у Фінляндії, він все ж таки спромігся організува¬ти незвичний для філармонійно¬го слухача концерт камерної му¬зики. Адже у столичній філар¬монії превалюють виступи соль¬них виконавців або ж виступи симфонічних оркестрів. Мова ж піде про концерт, у якому лунала винятково камерна музика.

        Відомий свого часу ансамбль "Українські акварелі", у якому грав скрипаль Едуард Ідельчук, продовжує своє життя в оновле¬ному складі під керівництвом за¬служеної артистки України Анни Середенко. Концерти за участю цього колективу завжди вирізня¬ються бажанням всіляко сприяти розвитку в Україні різних форм камерного музикування. Тому до спільних програм часто запрошу¬ють як знаних музикантів, так і початківців.

        Цього разу поталанило впер­ ше вийти на головну академічну сцену України студентам НМАУ імені П . Чайковського ( клас до­ цента камерного ансамблю Ан­ ни Середенко ) Олегові За - ремському ( кларнет ), Софії Сульдіній ( скрипка ) та Богданові Дениску ( альт ). Звичайно , що їх майстерність ще потребує клопіткого шліфування , напру­ женої праці протягом тривалого часу . Музикувати разом з досвідченими ансамблістами — такими , як Едуард Ідельчук та

         Анна Середенко — досить відповідально , та як для першого разу молоді вико­ навці виступили дуже вдало і вельми переконливо .

        Програма концерту була на перший погляд дещо строкатою , адже вона скла­ далась як із серйозних творів ( Соната для віолон­ челі та фортепіано А . Шнітке , що прозвучала у виконанні лауреата міжнародних кон­ курсів Володимира Нора ( Росія ) та Анни Середенко , " Увертюра на єврейські теми " С . Прокоф ' єва ), так і популярних (" Колискова " Дж . Ґершвіна із мю­ зиклу " Поргі і Бесс ", музика до кінофільму " Список Шиндлера " Дж . Вільямса ), але всі вони так чи інакше перебувають у площині єврейської культури .

        Людина — непередбачувана та дивна істота , що може одно­ часно плакати і сміятись у най­ вирішальніші моменти свого життя . Тому , наприклад , важко зрозуміти і збагнути її стан за го­ дину до страти . Та особистість , що віддана мистецтву по - справжньому , творить навіть у таку ( направду останню ) мить своєрідний гімн , що прославляє Господа в момент найглибшого страждання , адже у цій молитві безпосередньо смерть або траур не згадуються . Пригадувались лишень радість буття як такого , жадоба до життя ... Навіть конц­табір не зміг винищити в людині того , для чого її створив Господь . Нагадаємо , що наразі у Європі спостерігається пожвавлення зацікавленості до музики , що її було створено у часи Другої світової війни . Тоді композитори не відчували потреби ( та й не бу­ло необхідності ) створювати мас­ штабні симфонічно - ораторіальні полотна . Той час пульсував лише зичним пластом цікавляться оди­ ниці . Одна з них — Анна Сере­денко , яка знайшла своїх при­ хильників та займає особливу нішу у сучасному академічному просторі України . Тож після від ' їзду до Італії її партнера , скри­ паля Олеся Семчука , з яким му­ зиканти протягом пяти років складали один з найцікавіших ук­ раїнських камерних дуетів , вона продовжує гуртувати навколо се­бе однодумців .

Концерт відбувся за сприяння:
Офіційного партнера - фірми
"Торговий дім ВОРОНІН-
УКРАЇНА"
Генерального перевізника -
авіакомпанії "Міжнародні
Авіалінії України"
Офіційного медіа-партнера -
тижневика "Політика і культура"
За підтримки:
Українського центру вивчення історії Голокосту Інституту Юдаїки.


Top! Top!